fredag 10 februari 2012

Allmänt

Jag tror att om du fortsätter på det här sättet som du är inne på nu, så kommer du landa i att lägga samma sorts spel som jag lägger och uppdatera på samma sätt, lika ofta och lika snabbt, bara det att du i så fall kommer hitta överodds över hela tabellen medan jag bara kan hitta det i de säkra områdena. Du kommer med andra ord i så fall ha minst dubbelt så många spel att lägga som jag. Satt igår och räknade hur många ligor som vi kommer kunna spela i när vi fått ordning på matriserna. Kom fram till att det handlar om ungefär 50 stycken. Därutöver har vi både inhemska cuper, europacuper och landskamper. Säg att vi får upp emot 20 spel per liga. Då är vi på sikt uppe på 1000 spel per år, då har vi inte ens nämnt cupspel och livespel (som hittills verkar vara den framgångsrikaste varianten), eller för den delen någon variant av målspel.

Kommer göra lite samma sak i tennisen. Där kommer jag att rikta in mig på mellan 20 och 30 spelare som jag lär mig hur de spelar i matcher, set och game och på olika underlag och turneringar. I grunden kan jag det redan nu, men jag har inte exakt statistik klar.

Med hjälp av matriserna blir det här möjligt. det stora grovjobbet är snart redan gjort. Ger vi det något år eller så kommer vi mer eller mindre kunna reka på några sekunder om en match är spelbar eller inte, mest genom att kolla formen, och vi kommer redan från början att veta vilka spel vi kommer kunna gå in i.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att vi ska dyka ner i Europa liga, tror det finns en hel del skrällar att ta hem där. Och om vi ställer upp allt och tar hänsyn till omgång så finns det förhoppningsvis mönster.

    SvaraRadera