lördag 7 juli 2012

Nytt program

Har byggt ett nytt litet program som ska kunna användas i tradingsammanhang. Det här är egentligen bara en provisorisk lösning som jag hoppas på att kunna fylla ut sen. Den går i alla fall ut på att man ska kunna skriva in oddset man köpte spelet för och vilket odds man ska backa upp det för, för att man ska kunna nå break-even (i nuläget fungerar den alltså bara på 2-vägsspel).

Sen har jag även lagt in en funktion som räknar ut vinsten i procent och kronor när man har skrivit in vilket odds man väl backade upp oddset till. Som sagt inget märkvärdigt, men den kan byggas ut till roligare och mer avancerade grejer efterhand. 

Så småningom ska jag bygga upp en sida på Internet där jag lägger upp de här programmet helt öppet, men tills vidare, om det är något program eller någon funktion som du vill ha så är det bara att säga till, så zippar jag ihop det och skickar över det till dig via Skype.

4 kommentarer:

  1. Nu sitter jag mest och försöker komma på vilka ytterligare funktioner som man skulle kunna bygga in i ett bettingprogram.

    SvaraRadera
  2. Det där är väldigt bra. Det som också skulle vara bra är om programmet kunde gröna det hela med samma vinst på alla utgångar.

    SvaraRadera
  3. Ja, det tycker jag att vi ska lägga in. Tror bara att jag kommer behöva hjälp med den matematiska delen där. Men det kanske vi kan fixa till någon dag.

    SvaraRadera
  4. Det kan vi göra är inte en så svår ekvation egentligen. Men lite knepig är den att skriva, men jag kan fundera på det. Om det skulle finnas med blir programmet riktigt bra, jag skulle vilja ha det då.

    Sen skulle man ju kunna kolla hur man integrerar det med Betfair, där får man ju använda liknade program.

    SvaraRadera