söndag 15 juli 2012

Allsvenskan

Två matcher imorgon. Jag ska försöka leka expert igen...

Djurgården - Norrköping
Analys
Djurgården är starka bakåt, men Norrköping kan vara bra framåt. Dock släpper Norrköping in en massa mål på bortaplan, snittet ligger på 2,29 och det förväntade antalet mål från Djurgården är 1,93. Det ska ställas mot Norrköpings förväntade 1,21 mål. Det vettigaste spelet borde vara på Djurgården eller på Kryss, men oddsen är inte bra i relation till gränserna på 1,86 respektive 4,52.
Däremot är ett över2,5 mål spel nog bra, sannolikhetsdifferensen ligger på 5,2% just nu. Aktuellt odds är 1,8 och gränsen ligger på 1,64. Bet365 har en vigg på 2,8%, så värdet är 2,4%. Om jag spelar kommer jag spela över2,5, kan inte trada eftersom jag jobbar.

Malmö - GAIS
Analys
Det enda möjliga spelet är på Malmö, men oddset är för lågt i förhållande till gränsen på 1,45.
Däremot verkar ett under2,5 mål spel bra. Samma resonemang som ovan ger nu ett värde på 11%.

Möjliga spel imorgon är om oddsen håller sig bra.
över 2,5 i matchen Djurgården - Norrköping och under 2,5 i matchen Malmö - GAIS

5 kommentarer:

  1. Oddset har droppat lite i matchen mellan Djurgården och Norrköping, så där vart det inget spel. Däremot har jag spelat under 2,5 i matchen mellan Malmö och GAIS till 2,00.

    SvaraRadera
  2. det verkar gå bra när du leker expert.

    SvaraRadera
  3. F ö kanske du skulle ha kört ett kryss-spel på Djurgården såhär med facit i hand. Nu har de ju faktiskt kryssat nio gånger under säsongen.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tror det är bra. Försöker göra en enklare kvalitativ analys som komplement till mina matematiska odds. Och helgen har varit galen +50 kronor, innan hade jag 238. Så det är drygt 20% :-)

    SvaraRadera
  5. Jag vet, och 1-1 hela tiden.

    SvaraRadera