lördag 14 juli 2012

Allsvenskan

Det går två rätt intressanta matcher imorgon i nämnd liga. Det här kan bli nördigt, bara så att du vet.

Örebro - Häcken
Jag kommer med stor sannolikhet spela på Örebro, eftersom jag anser att oddsen på dom är bra. Oddset på etta är i skrivande stund 3.40 på Bet365. Jag har Poisson-fördelat matchen och fått fram ett gränsodds på 2,8, vilket talar för ett spel. Och så har jag gjort en mindre kvalitativ analys som också talar för ett spel på Örebro av tre olika anledningar. Ett; Örebros tränarbyte verkar ha haft positiv inverkan på formen, vilket är min andra anledning. Örebro har vunnit sina två senaste matcher. Tre; Häcken har förlorat sina tre senaste bortamatcher, om än mot lag som får anses bättre än Örebro. Men jag tror på formen för de senare.

Kalmar - Elfsborg
Jag kommer även här att spela etta med stor sannolikhet, oddset är bra. Om än inte lika bra som i matchen ovan. Nu kan etta köpas för 3.60 på Bet365, det ska ställas mot Poisson-fördelat odds på 3.20. Det som talar för spel på Kalmar är att de har en uppgående trend, har vunnit sin senaste hemmamatch och att Elfsborg har bytt målvakt. Däremot har Kalmar bortsett från sin senaste match varit rätt svaga, så frågan är om bytet av målvakt räcker till för vinst. Detta hade varit en perfekt match att trada i... Men jag måste jobba

4 kommentarer:

  1. Det känns som prisvärda spel. Visserligen svåra, men det borde vara överodds på båda matcherna.

    SvaraRadera
  2. Det känns som det, båda är nu spelade till 3,40. La också ett över 2,5 mål i matchen Kalmar - Elfsborg.

    SvaraRadera
  3. Oj, snyggt där. Kalmar räddade upp dig i 89e minuten. Men ibland ska man ha tur. Vad fick du på att det skulle bli över 2.5 mål?

    SvaraRadera
  4. Jag fick 2.00 (1.84 var gränsen). Men det vart ju en riktigt bra helg på det hela taget.

    SvaraRadera