söndag 3 juni 2012

Senaste nytt om jakten

Hej. Ledsen att jag har varit så dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden. Har berott på att jag har lagt all min bettingtid på att reka. Vill bli klar med allt rekande under sommaren så att jag kan gå in på riktigt i höst med riktiga pengar och då veta vad jag håller på med på varje spel jag lägger. Har såhär långt plöjt set och matchspel på hela herrtouren och nästan hela damtouren i tennis. Med säkerhetsspel på matcher och set kommer man upp till ungefär 10 dubblingar på herrsidan och mellan 5 och 10 på damsidan. Slutmålet är som sagt att komma upp till 182,5 dubblingar i all sport och alla spel öht över ett år.

En sak som jag har märkt är hur oerhört lätt det har varit att tippa tennis sen jag rekade alla spel. Har satt i stort sett alla matcher under franska öppna och då pratar vi om kanske 20-30 spel med odds på allt från 1.01 till 1.35.

Hittills

Har dessutom gått igenom alla europeiska fotbollsligor, högstaligan alltså, division 1 i många ligor saknas fortfarande. Totalt är jag uppe i mellan 35 och 40 spelbara ligor. I snitt dubblar man uppskattningsvis varje liga knappt en gång per säsong. Vi kan räkna med ett snitt på 1.75 så avrundar jag åt det försiktiga hållet. Så uppskattningsvis så har jag fått fram ungefär 28 på fotboll hittills plus kanske 17 på tennis, vilket gör att jag är uppe i 45, dvs en knapp fjärdedel av jakten är avklarad försiktigt räknat, sannolikt är siffran en bit högre.

Kvarvarande möjligheter

Kvar nu är att testa samma spelsystem i återstående ligor i världen. Handlar om 12 ligor tror jag. Dessutom kommer jag att titta på division 1 i en stor del av ligorna. Kan bli ungefär 20 ligor om jag pressar det. Efter det kommer jag att titta på olika landslag, både för herrseniorer, damseniorer och olika juniorlandslag. Bör finnas en del att hämta där. Sen har vi även en del damfotbollsligor.  Därefter blir det till att kolla upp alla inhemska cuper (en per land) och de europeiska cuperna med tillhörande kval (Europa League kvalet är en guldgruva).

När det är gjort kommer jag att titta på varianterna. Hittills har jag bara tittat på garderad hemmaseger. Nästa grej blir garderad bortaseger för storfavoriter plus livespel, både i paus och i slutet av matchen. Första målet är en annan grej som jag kommer att räkna på.

Räcker inte ovanstående för att komma upp i 182,5 dubbleringar i säkra spel kommer jag att gå vidare och titta på gamespel i tennis plus säkerhetsspel i andra matcher. Då pratar vi framförallt om basket, volleyboll, handboll och rugby, plus diverse evenemang som HockeyVM.

Så sammanfattningsvis så återstår det 3 fjärdedelar av rekningen och det kommer krävas en hel del jobb för att bli färdig med resten nu under sommaren, men det finns samtidigt massor av spelvarianter kvar i olika ligor och system som jag inte har börjat titta på så jag tror att det finns goda chanser att till slut komma upp i mina 182,5

Apropå inget. Vill du träna igen snart. Nu i veckan kanske?

2 kommentarer:

  1. Låter vettigt. Jag håller också på och rekar, har börjat att kolla på form på allvar samt kryss. Vill nå upp till 10 gånger insatsen i minst tio ligor.

    Träna skulle vara kul. Vad sägs om imorrn eller torsdag?

    SvaraRadera
  2. vi kan köra när du vill. Bara att ringa

    SvaraRadera