tisdag 5 juni 2012

Fortsättning på jakten

Sådär, nu har jag plöjt vidare. Rätt intensivt faktiskt: :). Har nu kommit upp i 85,15. Vilket innebär att jag har knappt 100 kvar just nu. Tanken är ju som sagt att komma upp i 91,25 i spel i förväg och återstående halvan ska mjölkas ur på livespel. Det jag har kvar nu att titta på i förhandsspelet är Europeiska div 1 ligor (ca 20 stycken), övriga ligor runt om i världen (förmodligen dessa: Brasilien x3, Chile, Japan, Korea, Kina, Guatemala, Singapore, och eventuellt Kanada) och europeiska damfotbollsligor (Sverige, Tyskland, Spanien, Holland, Frankrike förmodligen). Så det bör gå att komma upp i rätt siffra genom att hitta säkra spel i de här ligorna. Dock är det med ganska knapp marginal som jag kommer att komma upp i det, och då har jag verkligen dammsugit hela fotbollsvärlden och en stor del av tennisvärlden.

På livespelet har jag tänkt att gå på ungefär samma ligor/spelsystem och se hur mycket jag kan mjölka dem. De livevarianter som jag kommer titta på är första målet (på Unibet för man pengarna tillbaka om det inte blir något mål, det här är en variant som har varit framgångsrik när jag har testat i mindre skala), behålla ledning i paus vid 1-0 ledning, behålla ledning vid 1-0 matchen ut och behålla 2-0 ledning matchen ut.

Lyckas jag inte komma upp i 182,5 på de här varianterna så kommer jag att få fylla ut med gamespel i tennis (här är problemet att det är riskfyllt) och olika evenemang i andra sporter, tänker framförallt på Handboll, Basket, Volleyboll och Rugby (här är problemet att det kan ta tid att hålla på att reka det, eftersom jag då måste starta mer eller mindre från grunden)


Uträkning hittills

Såhär ser fördelningen ut såhär långt när det handlar om dubbleringar:

Internationella cuper och landskamper hemmaplan matchspel: 13.5
Inhemska cuper hemmaplan matchspel: 6.5
Europeiska fotbollsligor hemmaplan: 22.75
Bortaspel på ovanstående system (bara på riktigt överlägsna lag): 11.4


Tennis herrar (set och matcher): 18.5
Tennis damer (Wozniacki, Azarenka, Radwanska och Sharapova, tourens fyra säkraste spelare): 7

Hockey-VM: 2.5
Mjölka tiondelar på Bet365: Uppskattningsvis 3 (Det här är en liten specialvariant som jag har)

Totalsumma: 85,15 (kan skilja någon tiondel, pratade i telefon medan jag räknade :)



1 kommentar: