tisdag 29 maj 2012

Ligue 1, 30 omgångar

Form
Vinst %: 88
Utdelning i % på omsättning: 172

Matematiska
Singel
Vinst %: 32
Utdelning i % på omsättning: -3Dubbel
Vinst %: 12
Utdelning i % på omsättning: 10

Trippel
Vinst %: 4
Utdelning i % på omsättning: 13

Fyrling
Vinst %: 1
Utdelning i % på omsättning: -15

Femling
Vinst %: <1
Utdelning i % på omsättning: -60

Sexling
Vinst %: 0
Utdelning i % på omsättning: -100

Sjuling
Vinst %: 0
Utdelning i % på omsättning: -100

Åttling
Vinst %: 0
Utdelning i % på omsättning: -100

Niling
Vinst %: 0
Utdelning i % på omsättning: -100

Jag är förvånad över grafen för de matematiska spelen. Däremot är jag riktigt nöjd med vad spelen på form visar upp för siffror.

4 kommentarer:

  1. Men hur mycket spelade du egentligen i Frankrike. Jag fick för mig att du mest körde den ligan i ett par omgångar och sen la ner för att det inte funkade, så jag funderar bara på hur representativt underlaget är.

    Ska också säga att anledningen till att jag har varit så dålig på att uppdatera har varit att all min spelfokus den senaste tiden har legat på min "jakt". I fortsättningen ska jag veta vad jag sysslar med när jag lägger alla mina spel på både tennis och fotboll och man lär sig rätt snabbt. Har hittills plöjt igenom de flesta av de stora turneringarna på herrsidan i tennis och 8 av de största ligorna i fotboll för att kolla favoriter på hemmaplan. Tror att jag är uppe i 25 eller nåt just nu.

    Annars är det mycket Tennis som gäller just nu. Ska också säga att EM i fotboll verkar bli fullständigt ointressant. En spelbar match i hela gruppspelsomgången: Spanien - Irland

    SvaraRadera
  2. Jag spelade inte mycket, men håller på och spelar igenom den retroaktivt. Vill se hur mina system fungerar till hösten. Och det är lärorikt. Vill optimera upp mina algoritmer.

    Oj, det var inte mycket. Själv tänker jag inte spela alls på EM.

    SvaraRadera
  3. ok, smart. Ja det kan vara en väldigt bra idé att spela igenom ligorna retroaktivt, förutsatt att man kan hitta ett sätt att göra det objektivt. Men gör du det nu, eller tittar du på de siffror som du själv spelade på?

    SvaraRadera
  4. Jag spelar enligt systemet jag har och lägger efter det, och jag förlorar. Nu ligger alla matematiska spel under och jag har två omgångar kvar. Så i Frankrike fungerar det inte, och jag tror det är svårt i övrigt också. Jag antar att även bookies kan räkna...

    Det som däremot har visat på riktigt bra siffror är mina formspel, om än att det inte blir många. Har nu, med två omgångar kvar, bara spelat tretton spel i Frankrike. Däremot har utdelningen på denna spelform varit +12,66. Så jag funderar på om jag ska fokusera på denna typ av spel, men med riktigt stora insatser.

    Sedan tror jag att kryss för vissa lag kan vara ett överodds, så det ska jag reka ordentligt. Har tänkt att spela kryss om något av lagen spelar mer än 50 % av sina matcher oavgjort. Men även på denna form funderar jag på singlar med större insats. Borde kunna hitta tio till tjugo sådana spel per liga och säsong.

    Så, det jag ska göra nu är att reka (spela retroaktivt). Har funderat på fem stycken ligor (Frankrike, England, Spanien, Italien och Holland). Vilket borde ge mig mellan 100 och 200 spel på en säsong.

    SvaraRadera