onsdag 20 juni 2012

System odds-handel

Har funderat en del på jobbet idag och kommit fram till följande tre system för odds handel.

Rörelse innan match
Från att oddsen släpps på oddspotalen och fram till matchstart ska jag försöka köpa och sälja odds. Siktar på 5-15% vinst per odds, procent på insats. Insatsen kommer vara max 10% av rullen. Handeln kommer att ske relaterat till ref-oddsen.

Jag ska också, vilket jag har slarvat med, vara noga innan jag går in i en bokning eller spel med att kolla kurvan på Betfair. Den är, har jag sett nu, inte alltid helt logisk. Detta ska göras med hjälp av tre olika bevakningar innan jag gör en handel, om allt verkar stämma vid bevakningarna och kurvan pekar rätt går jag in i en bokning om oddset är undervärderat och ett spel om oddset är övervärderat. Sedan spelar jag mot en bokning eller vice versa då oddset jämnas ut.

Boka skräll (live-spel)
I en match med en solklar favorit som gör många mål tänker jag gå in innan matchstart och boka motståndaren. Sedan när favoriten gör ett mål så spelar jag på motståndaren. Siktar på vinster mellan 10-20% på insatsen. Insatsen kommer även här vara max 10% av rullen.

Spela favorit (live-spel)
Motsatsen till systemet ovan. Kan vara möjligt att kombinera dessa, om än att det är farligt. Siktar på samma vinster som ovan även här.

Boka oavgjort (live-spel)
I en match mellan två jämna lag som gör många mål kommer jag att boka oavgjort innan match och sedan när någon gör mål kommer jag att spela på oavgjort. Siktar på vinster mellan 25-60% på insatsen. Insatsen kommer vara max 10% av rullen.

Spela oavgjort (live-spel)
Samma som ovan men med lag som inte gör många mål. Här får till skillnad från systemet ovan lagen gärna ha många 0-0 matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar