torsdag 21 juni 2012

Rekar åt andra hållet

Har provat att reka lite åt andra hållet för att se hur det fungerar. Ikväll spelar Portugal mot Tjeckien. Du kan dubbelchansa Tjeckien till 2.18. Det innebär att du når break-even åt det andra hållet vid 1.85 på Portugal, så om oddset på Portugal någonsin går upp över det ikväll (Vilket jag känner mig rätt säker på att det kommer göra), så går det att gå plus på den.

Det går att dubbelchansa Grekland till 3.35 på Unibet. Det innebär att du går plus om oddset på Tyskland någonsin går upp över 1.43

6 kommentarer:

  1. Det tog ca 25 minuter in i matchen innan Portugal kom upp i break even läge. I skrivande stund ligger oddset för portugalvinst på 1.95

    SvaraRadera
  2. Det är bra metoder det här. Spelade du?

    Jag är på jobbet, så för min del vart det inget spel. Har också funderat på att gå tillbaka och trada på ö/u. Matematiskt då är det lättare, men framförallt billigare.

    SvaraRadera
  3. Ja, men de bygger någonstans på att jag vet att Tjeckien (och förhoppningsvis Grekland) är så starka lag att de bör kunna hålla 0-0 åtminstone ett tag mot sina motståndare. Men jag spelade inte. Tycker bara att det är intressant att kolla på det. Idag hade det lätt gått att spela Portugal till 2.00, återkommer med hur det går med Tyskland (ska också sägas att om oddsen nu är bättre på Betfair än på vanliga spelbolag så bör det gå att sälja vinsten mycket snabbare än så). Återkommer med hur det går i Tysklands-matchen imorgon

    SvaraRadera
  4. På Betfair om det går åt rätt håll kan man sälja fort. Italien - Irland matchen så gick oddsen upp på Irland efter start, och det var innan målet kom. Efter målet så sköt oddset i höjden.

    Däremot ska man vara medveten om att många tradar på Betfair så oddsen beter sig lite annorlunda.

    SvaraRadera
  5. Noterar nu att oddset för dubbelchans på Grekland ligger på 3.60. Det innebär att man ligger på +-0 om oddset för Tyskland någonsin går upp i 1.39, vilket jag bedömer som väldigt sannolikt.

    SvaraRadera
  6. Nu skulle det här visserligen vara ett dåligt spel i alla fall, men man hade kunnat köpa Tyskland till 1.50 som mest så även här hade varianten gått med vinst.

    SvaraRadera