onsdag 3 oktober 2012


Var lite sur på en förlust jag fick i måndags. Det var därför jag inte har uppdaterat på ett tag. Däremot har det varit en hel del rätt bra spel i första systemet.

1a systemet

Börjar på 100 kronor: 50 kronor per spel. Halva rullen gäller
Ligger på 151,51
Flyttar marginalerna

2a systemet

Börjar på 40 kronor: 10 kronor per spel
Ligger på: 343,39:
Dubblering på 3 veckor 22 juli
Fyrdubbling: 22 aug
8-dubbling: 29 september

Tennis                                                             

Börjar på 16 kronor: 4 kronor per spel
Ligger på: 15,09

Fotboll

Börjar på 12 kronor.
11,14

10 kommentarer:

  1. Det har det varit. Hur ska du flytta marginalerna nu?

    SvaraRadera
  2. Tror jag måste omvärdera tennisen. Åkte på en ny förlust idag på det som jag trodde var den säkraste matchen av alla. De bästa spelarna är skadade just nu och jag är tvungen att spela på folk som ligger på 10-15e plats för att hitta matcher. Men dom spelarna verkar vara sämre än jag först trodde. Känns alltid osäkert att kolla tennisresultaten. Jag måste göra en ordentlig genomgång sen för att se vilka marginaler man kan ha i tennis, för det här fungerar inte.

    SvaraRadera
  3. Kan säga också att anledningen till att första systemet har gått så bra senaste tiden är att det har varit så mycket damfotbollsmatcher i Europaspelet. Lägger man spelen i rätt tid så kan man få 4-5 procent per match och spel (ibland ännu högre på första målet). Samtidigt är det inte ovanligt att lagen i den här fasen av turneringen vinner med 8-0 och liknande.

    SvaraRadera
  4. Det där är intressant. 4-5% är riktigt bra avkastning, och visst var det så att om det inte blev fler mål så får man insatsen tillbaka.

    Jag gillar "..tvungen att spela på folk..".. :)

    SvaraRadera
  5. Jag blir knäpp på det här. Spelade bort en massa pengar igår (dock utanför systemen ska sägas), för att jag ville vinna tillbaka pengarna som jag hade förlorat. Slängde in en 4-5 spel som jag i normala fall aldrig skulle lägga. Måste lära mig att kontrollera mina känslor.

    SvaraRadera
  6. Ja, man har en svår motståndare i sig själv. Kan verkligen se hur variansen är besvärlig när jag simulerar, både förluster och vinster har en tendens att klumpa sig. Men lär man sig bara att det är så det är och tar det för vad det är så ska det nog gå bra i slutändan.

    Och om det är utanför systemen så är det ju ingen fara egentligen.

    SvaraRadera
  7. Det har gått helt åt skogen idag, har förlorat nästan 10 spel de senaste två dagarna. Dock inte jättemycket pengar eftersom jag bara slängt in småsummor. Märker att det mycket väl kan gå åt h-lvete om jag inte sätter marginalerna på rätt ställe. Imorn borde f ö Levadia Tallinn passa in i första systemet och kanske Tyresö Damer också, den ska jag dock reka först.

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att du inte spelade på Tyresö damer. Det gick ju åt helvete, men dom var chockade på radio sporten.

    Det är nog väldigt viktigt att du lägger marginalerna exakt rätt, eftersom ditt system är så förlustkänsligt som det är. Så se förlusterna som en lärdom istället, du vet ju hur långt du inte kan skjuta marginalerna.

    Jag fortsätter med min simulering, kommer nog att presentera lite delresultat nu till veckan.

    SvaraRadera
  9. Jag spelade på Tyresö Damer. Gick emot all logik att de skulle förlora. Dök upp en liknande skräll samtidigt i skotska division 3. Rangers som normalt är ett av Skottlands 2 bästa lag, har blivit nedflyttade i tredje divisionen. Där förlorade de alltså idag mot det sämsta laget i hela serien. Nu vet jag visserligen att Rangers har dålig statistik på bortaplan och jag hade antagligen inte lagt det spelet om det inte vore för att jag fortfarande hade kvar en drift att vinna tillbaka pengar. Men de här två matcherna var jätteskrällar i objektiv mening, och jag undrar som sagt om det öht är lönsamt att någonsin spela på bortalag i fotboll. Får göra en ordentlig rekning igen där.

    SvaraRadera
  10. Det kan jag hålla med om. Lyssnade på matchen och det var rätt dålig insats av Tyresö.

    Drift att vilja vinna tillbaka är farligt, en av de största anledningarna till att bolagen går med plus.

    Gör en ny rek, jag tror att det finns överodds på bortaplan.

    SvaraRadera