tisdag 15 maj 2012

Spel på form

Till helgen ska jag testa att lägga tre spel enbart på form oberoende av gränsodds. Tänkte spela dubblar, spelen är:

Hiroshima - Kobe, spel: 2, motivering: Hiroshima har en kraftigt dalande formkurva. Kobe har en svagt uppgående.

Vegalta Sendai - Nagoya, spel: 2, motovering: VS har en svagt dalande formkurva. Nagoya har en starkt uppgående.

Tokyo - Tosu, spel: X, motivering: Tokyo är svaga hemma och Tosu har kryssat dom senaste två bortamatcherna. Spelar inte tvåa eftersom Tosu inte har lyckats med någon bortaseger än.



3 kommentarer:

  1. Intressant här: Jag kollade in spelen för imorgon och det enda spelet som jag tyckte såg någorlunda säkert ut var sapporos bortamatch av skäl som du säkert begriper.

    SvaraRadera
  2. Jo, men Kashima är ett rätt dåligt lag. Om än att den borde sitta..

    Det är möjligt att det är lönsamt att konsekvent spela mot Sapporo, historiskt har det varit det.

    SvaraRadera
  3. Har räknat ut en del odds i Japan, men jag har inte kollat på snitt som jag tidigare har gjort. Odds från föregående år ska jag använda som en form av filter, dock filtrerar jag bara ettor och tvåor.

    Följande spel har jag fått fram;

    Yokohama M. - G-Osaka, spel: 1
    Urawa - Shimizu, spel: 2
    Kashima - Sapporo, spel: X
    Vegalta Sendai - Nagoya, spel: X
    FC Tokyo - Tosu, spel: 2

    Det intressanta är att mina uträknade spel motsäger dom på form. Ska nog köra på båda och se vad som går bäst.

    SvaraRadera