måndag 23 januari 2012

Eredivisie

Att räkna utifrån sju variabler verkar vara vettigt, fick fram 3 överodds till helgen i Eredivisie. Och det kan ju stämma. Följande ska jag spela, gränser inom parentes;
1:a Feyenoord - Ajax till 3.3 (2.76)
1:a Roda - Alkmaar till 4.0 (3.25)
1:a Heracles - Excelsior till 1.35 (1.34)

Funderar också på en kombo av tre matcher, där sannolikheten för tvåa enligt beräkning är lika med noll. Följande kombo ska jag eventuellt lägga;
1x PSV - Vitesse, 1x Herenveen - Utrecht och 1x Twente - Groningen

1 kommentar:

  1. Hmm, ja jag tror att de där två första matcherna kan bli riktigt svåra. Den som jag tror mest på av dem är faktiskt match nummer 2, Roda. Däremot är det nog stor chans att Heracles går in.

    I din kombo håller jag med dig om att både PSV och Twente bör vinna. Herenveen är jag lite mer osäker på. De kan svaja en del. Dessutom är inte utrecht ett så dåligt lag som tabellen visar. Bör som sagt dock gå in i alla fall

    SvaraRadera