lördag 14 januari 2012

En till grej

Har sysslat med en grej ikväll. Inför tennisturneringen Australian Open som börjar på måndag har jag kollat lite på olika potentiella sorters spel som jag tror att man kan vinna pengar på. En av de sakerna som jag tittade mest på var rent oddsspel, dvs spela blint på spel som är lägre än...

Det som jag sedan tidigare visste var att man gick plus om man spelade blint på alla herrmatcher från 1.10 och nedåt. Nu breddade jag det för att testa var gränserna gick. Det visade sig att man hade gått plus även på damsidan på exakt samma strategi. På herrsidan hade du dessutom gått ordentligt plus om du hade spelat blint även på alla spel mellan 1.11 och 1.20. Nu vet inte jag om samma strategi gäller för föregående år eller om det bara var en slump att det gick såhär förra året, men stämmer det även in där så är det mycket intressant.

Det som slog mig var att det gick grymt snabbt att göra det, det är helt mekaniskt, statistik från flera år finns och det kräver ingen kunskap om sporten alls. Vad man skulle kunna göra är helt enkelt att bara rent mekaniskt plöja igenom alla ligor och alla sporter på Oddsportal och se om man någonstans kan hitta den sortens odds. På ett sätt känns det här lite för simpelt, men det räcker med att det finns lite historik i det så finns det ju ett mönster. Och kunde jag hitta flera potentiella mönster direkt på första sporten som jag tittade på så finns det garanterat en hel del andra mönster av det slaget där ute som bara väntar på att bli upptäckta. Lägger man dessutom in något eller några filter bör man definitivt kunna upptäcka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar