tisdag 20 mars 2012

Test

Jag räknade enligt min nya ekvation i Japan till helgen och fick fram följande gränser.

Match Liga FH1 FHX FH2 FB1 FBX FB2 G1 GX G2 RF
lördag 24/3
Hiroshima - Kashima J-league * * * * * * 3,43 * * 20
Vegalta Sendai - Omiya Ardija J-league * * * * * * 3,02 * 4,88 20
Kawasaki Frontale - C-Osaka J-league * * * * * * 3,07 5,86 * 20
Kobe - FC Tokyo J-league * * * * * * 2,75 * 3,77 25
Tosu - Yokohama M. J-league * * * * * * * 6,45 * 30
Sapporo - Urawa J-league * * * * * * 3,16 5,53 * 30
Kashiwa - Shimizu J-league * * * * * * 3,14 8,98 * 25
söndag 25/3
Nagoya - Albirex Niigata J-league * * * * * * 2,17 * * 20
G-Osaka - Iwata J-league * * * * * * * 4,55 9,52 20

F = Form, G = Gräns och RF = Riskfaktor. *, innebär att det inte går att räkna på. Att det är så få gränser uträknade hänger samman med att jag vill att en utgång skall ha skett innan jag spelar på den. Två omgångar ger på det sättet bara två möjliga utgångar.

3 kommentarer:

  1. Det är form som är den nya faktorn va? Blir intressant att följa om den är till hjälp. Jag tror det. Apropå helgens grejer så är det ju bra att alla förluster kom på en gång och alla vinster kom på en gång. Det är ju så vi vill ha det. :)

    SvaraRadera
  2. Ja formen är ny och så har jag slutat att räkna på grupper, eftersom det inte riktigt fungerade. Risken har jag tagit med som en faktor då det finns lite empiri.

    Har dock planer på att studera placeringar från två år bakåt och på det sättet skapa grupper (men inte strikt utgå från placering utan snarare på beteende), precis som du har gjort. Exempelvis, lag som vinner hemma, lag som förlorar borta, lag som skräller hemma eller borta.

    SvaraRadera
  3. Så är det, det var ju sjukt kul förra helgen. När det verkligen small till :)

    SvaraRadera